Tüketiciler İşletmelerin Rusya’dan Çekilmesini İstiyor

 

Mike Proulx, Başkan Yardımcısı, Araştırma Direktörü

Keith Johnston, Başkan Yardımcısı, Grup Direktörü

7 MART 2022

 

Forrester, markaların ve politikaların artan çarpışmasını ele almaya devam ediyor. Hatta 2022’de  hükümetlerin harekete geçemediği yerlerde 10 büyük markanın devreye gireceğini bile tahmin ettik  . Ancak Ukrayna’daki durum, şirketlerin harekete geçtiği diğer (geçmiş veya şimdiki) konulardan farklıdır. Mevcut kültür savaşına yakalanmış değil – gerçek bir savaşla ilgili. Çoğu konu bölücü bir şekilde partizan hale gelse de, markaların Rusya’nın Ukrayna’yı işgaline karşı konuşmaları, Ukrayna halkına yardım etmek için daha fazlasını yapmaları ve (her şeyden önce) operasyonlarını derhal Rusya’dan çekmeleri gerektiği konusunda ezici bir tüketici konsensüsü var.

Forrester  , Rusya’nın Ukrayna’yı işgali hakkındaki tüketici duygularını ölçmek için bugün ABD, Kanada ve İngiltere’deki ConsumerVoices Market Research Online Community’de (MROC) 809 yetişkinle hızlı bir “nabız kontrolü” anketi* gerçekleştirdi. Anketin sonuçları, (örneklemden) 581’inin hükümetlerinin Ukrayna halkına yardım etmek için daha fazlasını yapması gerektiğini düşündüğünü  gösteriyor (316’sı kesinlikle katılıyorum, 20’si kesinlikle katılmıyor).

Demokrasi Gerçek Maliyetle Gelir – Tüketiciler Gerçekten Fedakarlık Yapmaya Hazır mı?

Tüketiciler şirketlerin operasyonlarını Rusya’dan çektiğini görmek istese de (ve Adobe, Netflix ve ajans ağı WPP de dahil olmak üzere birçoğu zaten var  ), aşağıdakiler de dahil olmak üzere sorular devam ediyor:

  1. Tüketiciler, tavır almayan şirketler için “cüzdanlarıyla oy kullanmaya” ne derece hazır?
  2. Tüketiciler, şirketler gerekli ödünleşimleri yaparken kişisel fedakarlıklar yapmaya (yani pompada daha fazla ödeme yapmaya) ne kadar istekli?
  3. Bu savaşın Rusya ve Rus markalarının itibarı üzerinde uzun vadeli etkisi ne olacak?
  4. Tüketiciler ve ekonomilerimiz, küresel tedarik zincirimizdeki radikal bozulmaya dayanabilir (hatta bundan faydalanabilir) mi?

yazının tamamını buradan okuyabilirsiniz.

  1.