RESPECT© 2024 Sürdürülebilirlik Stratejileri Uygulamalarla Tutarlı mı?

RESPECT © Araştırmasında Sürdürülebilirlik stratejileri ile ilgili dikkat çekici veriler

 RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin yaptığı yeni araştırma sürdürülebilirlik stratejileri ile ilgili dikkat çekici yönlendirmeler içeriyor. RepMan’ın 2024 ‘ün “ Sürdürülebilirlik stratejileri uygulamalarla tutarlı mı? başlıklı temasına paralel gerçekleştirilen RESPECT© araştırması Şubat-Mart 2024 döneminde kanaat önderleri nezdinde yapıldı. (*)

Yönetici özeti 8 Nisan 2024 Pazartesi günü 10.30-13.00 saatleri arasındaki REPMAN FORUM 2024’de paylaşılacak olan araştırmadan dikkat çekiç bazı bulgular şöyle:

Kanaat önderleri;

  • Kurumların/ şirketlerin politika ve uygulamalarını dikkate alındığında (% 54,9 )iklim krizi hedeflerinin tutabileceğini belirtiyor.
  • Kurumların/ şirketlerin sürdürülebilirlik stratejilerinde en öncelikli konuların başında;
    • Yenilenebilir enerjinin fosil ve kömür kaynaklı enerjinin yerini alması %64,7
    • Döngüsel ekonomi, sıfır atık uygulamaları % 64,7 olduğunu söylüyorlar.
  • Sürdürülebilirlik stratejilerini şirketlerin bir “moda/trend” gibi algıladıklarını, bu nedenle uzun vadeli olmadığını vurguluyorlar. % 78,4
  • Şirketlerin sürdürülebilirlik uygulamalarında temel eksikliklerinin başında
    • bu stratejilerinin iş sonuçları ile doğrudan ilişkili olduğunu düşünmemeleri geliyor. %84,4
  • Sürdürülebilirlik çalışmalarını iş modellerinin içinde değerlendiren, performans olarak farklılaşan şirketler en çok;
    • Ekonomik Sosyal ve Yönetişim (ESG) performansını raporlamaya odaklınıyorlar 68,6
  • Sürdürülebilirlik stratejileri ve uygulamaları şirketlerin itibarına katkı sağlıyor. %92,2
  • Adı yeşil yıkama/aklama ile anılan şirketlerin çeşitli konferans, zirve, toplantı, spor ve kültürel etkinliklere sponsor olmaları uygun görülmüyor. %60,8 .
    • Bu soruya “kararsızım” diyenlerin oranı da %31,4
  • Sivil toplum kuruluşları ve toplumda kanaat önderi olarak anılan kişilerin kendi projeleri için adı yeşil yıkama/aklama ile anılan şirketlerden fon almaları da uygun görülmüyor. %72,5
    • Bu soruya “kararsızım” diyenlerin oranı da %15,7 dikkate alındığında dikkat çekici bir veri ortaya çıkıyor.
  • Özel sektörün sivil toplum kuruluşları ile ilişkilerine yönelik cevaplarda
    • STK’ları ajans gibi kullanıyorlar % 60,8
    • STK ‘ları PR olarak konumlandırıyorlar %78,4

Araştırmanın tamamını buradan indirebilirsiniz RESPECT 2024 RAPORU

(*)Araştırmanın saha süreci 23 Şubat-20 Mart 2024 tarihleri arasında, topluma ve iş dünyasına yönelik sivil toplum kuruluşları yetkilileri, akademisyenler, etkileyici yayıncılar, sürdürülebilirlik alanında uzmanlar, iş dünyasında sürdürülebilirlik alanını yöneten profesyoneller ile olmak üzere 52 farklı kurum yetkilisi ve uzman kişi ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Araştırma, RepMan’nin stratejik iş ortağı ZENNA Kurumsal Marka Araştırmaları şirketi tarafından tapılmıştır.

 

 

Bir cevap yazın