Makaleler

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi kurum itibarı, itibar yönetimi, kurumsal yönetim ilkeleri, sürdürülebilirlik, marka konumlandırma & marka kimliği, kurumsal sorumluluk, paydaş yönetimi , marka mimarisi ve marka portfolyosu vb. konularda Türkiye ve Dünya’da yayımlanan makaleleri derleyerek ücretsiz olarak paylaşmaktadır.

 

A Primer on Corporate Values, Olivier Serrat

A Sad Worker Is A Bad Worker: Data Shows Companies Should Help Depressed Employees, Andrew Price

All Animals are Equal, but…: How Managers in Multinational Corporations Perceive Stakeholders and Societal Responsibilities

Banking Reputation and CSR: A Stakeholder Value Approach

Building A High Performance Team: Creating An Ethical Culture, Keith Krach

Corporate Reputation, Affect and Trustworthiness: An Explanation for the Reputation-Performance Relationship, Claudio Aqueveque- Davide Ravasi

CR’s 100 Best Corporate Citiziens, Ariel Schwartz

Europe’s Risk Managers Concerned by Social Media Reputation Damage, Insurance Journal

Executive MBAs — Reputation No Go, Dr. Leslie Gaine-Ross

Global Protocol On Ethics In Public Relations; Chris Skinner, Gary Mersham and Jean Valin

İtibar “Değerler” Üzerine İnşa Edilir, Prof. Dr. Haluk Gürgen

İtibar Yönetimi, Ekşi Sözlük

İtibar Yönetimi, Fevzi Kostak

İtibar Yönetimi, Yılmaz Argüden

İtibar Yönetimi, “Değer Yaratan Bir Halkla İlişkiler Çalışması Olarak İtibar Yönetimi”, Yrd. Doç. Dr. Ebru Güzelcik URAL

İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma, Doç. Dr. Selma KARATEPE

Krizde İtibarın Yönetilmesi, Doç. Dr. Başak Solmaz

Kurum İtibarının Bileşenleri Üzerine Bir Araştırma: Sağlık Hizmeti Üreten Bir Kamu Kurumunda İç Paydaşlar İtibarı Nasıl Algılıyor? Yrd. Doç. Dr. Çiğdem ŞATIR, Arş. Gör. Fulya ERENDAĞ SÜMER

Kurumsal İtibar Ölçümünde Kişiselleştirme Metaforu, Yrd. Doç. Dr. Filiz OTAY DEMİR

Kurumsal İtibar Yönetimi Ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Gürbüz Yılmaz

Kurumsal İtibar Yönetimi, Temel Aksoy

Kurumsal İtibarı Yaratmada Kurumsal Paydaş Yönetimi ve Medya İle İlişkilerin Önemi

Managing Wall Street’s ‘Winner Effect’, Drake Bennett

Reputation Management and Social Media

Safekeeping company Reputation 99 Tips, Weber Shandwick

Study on Reputation Strategy of Corporation, Weilong YANG – Jiexin LI

The ABC of Reputation, Sandra Macleod

The Dynamics of Public Trust in Business— Emerging Opportunities for Leaders

The Incredible Survival Story of the TV Advertisement , Peter Osnos

The Risks of Social Media: Self-Inflicted Reputation Damage, Jared Wade

The Seven Levels of Organisational Consciousness, Richard Barrett

The State Of Corporate Responsibility: Ambivalent, Leaderless, And A Little Apathetic, Ariel Schwartz

The whys and hows of corporate values, Business in the Community

What Do Corporate Values Really Mean?,Ray Williams

What does it take to be one of the world’s most ethical companies? , Ben Schiller

Why Brand Personality Matters: Aligning Your Brand to Cultural Drivers of Success, Millward Brown

Why Business Ethics?, John Hooker