FutureBright RepMan İş Birliği
FutureBright ve RepMan neden böyle bir iş birliğine gitti?
RepMan, 25 yılı aşkın süredir Türkiye’de kurumsal itibar araştırmalarının en köklü ve güvenilir markası. Bugüne kadar 100’den fazla kurumun stratejik karar süreçlerine içgörüsağladı. İç paydaşlardan dış paydaşlara, özellikle de kanaat önderleri ve etkileyici aktörler nezdinde güçlü bir deneyim biriktirdi.
Şimdi bu deneyimi ileri veri teknolojileriyle buluşturmak gerekiyor. İşte bu noktada FutureBright devreye giriyor.FutureBright Group, yalnızca araştırma yapan bir şirket değil; stratejik kararları yönlendiren bütünsel veri çözümleri sunan, teknolojiye entegre bir vizyonla hareket eden bir yapı.
RepMan’ın yıllara dayanan itibarı, FutureBright’ın bugünün ve geleceğin araştırma dünyasını şekillendiren yaklaşımıyla birleşiyor. Özetle bu iş birliği stratejik bir eşleşme.
Bu iş birliği hangi alanları kapsıyor?
Bu kapsamlı iş birliği, iki temel alanı içeriyor:
Birincisi, RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin yürüttüğü tüm faaliyetler artık FutureBright Group’un veri teknolojileri, araştırma altyapısı ve analitik kabiliyetiyle desteklenecek.
İkincisi ise, mevcut ve potansiyel müşterilere yönelik özel tasarlanmış, kuruma özgü itibar araştırma ve stratejileri. Kurumsal iletişimden stratejik iletişime kadar pek çok başlıkta, ihtiyaçlara özel geliştirilecek bu projeler, RepManmarkası altında; FutureBright Group’un stratejik danışmanlık deneyimiyle bütünleşik şekilde sunulacak.
Paydaş araştırmaları süreçleri nasıl yönetilecek?
Artık RepMan paydaş araştırmaları sadece bir ekibin değil, veri, içgörü ve strateji üretiminde uzmanlaşmış genişbir ekosistemin yönetiminde olacak.
FutureBright Group bünyesinde, bu iş birliği için özel olarak oluşturulan uzman ekip, sürecin görünen yüzü olacak. Ancak arkasında, FBG’nin ileri teknoloji altyapısından stratejik danışmanlık kadrolarına, davranış bilimcilerinden itibar ve güven odaklı analistlerine kadar çok katmanlı ve disiplinler arası bir yapı yer alacak.
Bu sayede sosyal anlam üretme; etki haritalama ve itibarın geleceğini şekillendirme araçlarına dönüşecek.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin kâr amacı gütmeyen bir yapısı vardı. Bu böyle devam edecek mi?
Evet, bu değerli yapı korunacak.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi bugüne kadar sadece veriyi değil, bir toplumsal bilinci büyütmeyi amaçladı. Ülkemizde itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması, kurumların bu alanda sorumluluk alması için yıllardır etkili bir emek verildi. Bu misyon, FutureBright çatısı altında da aynı özenle devam edecek. Forumlar, paneller, açık kaynaklı yayınlar ve paydaş buluşmaları sürecek. Çünkü biz, itibarı sadece ölçülen değil; ülkemiz için birlikte inşa edilen bir değer olarak görüyoruz.
Bu iş birliğinde Salim Kadıbeşegil ve Akan Abdula’nın rolü ne?
Salim Kadıbeşegil, RepMan İtibar Araştırmaları’nın kurucusu ve kurumsal itibar yönetimi alanında Türkiye’nin önemli fikir liderlerinden biri. Yeni dönemde de geçmişte olduğu gibi, araştırma çıktılarının değerlendirilmesinde, stratejik yorumların oluşturulmasında ve talep eden kurumlarla gerçekleştirilecek çalıştay ve danışmanlık süreçlerinde aktif katkı sunmaya devam edecek.
Akan Abdula ise, FutureBright Group’un kurucu ortağı olarak bu iş birliğinin hem stratejik kurgusunda hem de operasyoneluygulamalarında sorumluluk üstlenecek. Özellikle RepManaraştırmalarının veri analitiği, teknoloji entegrasyonu ve içgörüye dayalı stratejik danışmanlık boyutlarının geliştirilmesinde rol üstlenecek.
Bu iki ismin iş birliği, farklı uzmanlık alanlarının bir araya geldiği bütünsel bir yapı içinde, RepMan markasını yeni nesil araştırma ve danışmanlık yaklaşımlarıyla geleceğe taşıyacaktır.
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nde danışma kurulunda kimler yer alacak?
RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin danışma kurulu, bugüne kadar kurumsal itibar, iletişim, sürdürülebilirlik ve stratejik yönetim alanlarında uzman isimlerden oluşuyordu.
Yeni dönemde bu güçlü temelin üzerine yeni bir yapı inşa ederek, danışma kurulunu daha da genişletiyoruz. Hem teknoloji dünyasından hem akademiden hem de iş dünyasının farklı sektörlerinden yeni uzman isimler kurulda aramıza katılacak.
Amaç, RepMan’ın kurumsal itibar konusundaki vizyonunu daha da derinleştirmek ve araştırma çıktılarının çok boyutlu bir perspektifle değerlendirilmesini sağlamak.
Türkiye İtibar Ligi araştırması ne olacak?
İlk kez 2019 yılında gerçekleştirilen ve kamuoyunda önemli bir karşılık bulan RepMan Türkiye İtibar Ligi araştırması, bu yıl FutureBright Group tarafından yeniden hayata geçirilecek.
Araştırma, metodolojisi güncellenmiş ve teknoloji destekli veri toplama altyapısıyla yürütülecek. Ama temel amacı aynı kalacak: Türkiye’de kurumların itibar algısını objektif ve karşılaştırmalı bir çerçevede ortaya koymak.
Araştırmayla ilgili detaylı bilgi ve kamuoyu duyurusu, Haziran 2025’te paylaşılacak.
RepMan markası kime ait?
RepMan, ORSA Stratejik İletişim Danışmanlığı A.Ş.’yeait, tescilli bir markadır.
Bu köklü markanın tüm kullanım ve temsil hakları, 10 yıl süreyle FutureBright Group’a devredilmiştir.