REPMAN FORUM 2022; ORTAM ISINDI!

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin 10 yılı aşkın süredir gerçekleştirdiği ve her yıl farklı bir konuyu ele aldığı forumun bu yılki teması, “ORTAM ISINDI! Şirketler İklim Krizini İletişim Stratejileriyle Yönetebilecekler mi?” oldu. Forumun video kaydını buradan izleyebilirsiniz.

RepMan kurucu Başkanı Salim Kadıbeşegil’in başkanlık yaptığı forumda, “COP 26 sonrasında şirketler ve markalar hangi değişim alanlarına yoğunlaşacaklar ve bunların iletişimini nasıl yönetecekler? ‘Güvenin’ bileşimi nelerden oluşacak? Ekolojik çevre ve sürdürülebilirlik alanlarındaki performans iş sonuçlarını nasıl etkileyecek? ‘Greenwashing’in önüne nasıl geçilecek? Enformasyon teknolojileri bu dönemde nasıl bir rol üstlenecek?” gibi soruların cevapları arandı.

Forumun bu yılki programında, Şirketlerin iklim değişikliği iletişim politikaları ne kadar tatminkâr?” panelinde Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği Strateji Kurulu Üyesi Oya Ayman ve Açık Radyo kurucusu ve program yönetmeni Ömer Madra güncel tartışmalarla ilgili bilgilendirmeler yaptılar. RepMan Danışma Kurulu Üyesi ve Gazeteci M. Serdar Kuzuloğlu ise “Teknolojinin iklim krizini yönetebilecek mi?” konusunu örneklerle paylaştı. RepMan Danışma Kurulu Üyesi ve Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Haluk Gürgen; İklim değişikliği iletişim politikaları tavsiyeleri konusunda somut tavsiyelerde bulundu.

6 Nisan 2022 tarihinde gerçekleştirilen forumda, halkın iklim krizi konusunda şirketlerden neler beklediğinin irdelendiği RESPECT 2022 araştırmasının çarpıcı sonuçları da paylaşıldı.

RepMan’ın stratejik iş ortağı ZENNA tarafından, Kanaat önderleri ile 30 görüşme ve Türkiye halk genelini temsilen 18 yaş üstü 800 kişi ile olmak üzere gerçekleştirilen araştırmalarda öne çıkan bazı başlıklar şöyle; Araştırmanın özet sonuçlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Halk nezdinde her 2 kişiden biri iklim değişikliğini bilinçsizliğe bağlarken kanaat önderleri nezdinde en temel neden fosil yakıtlar, aşırı tüketim ve çarpık kentleşme.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de her 2 kişiden biri iklim değişikliğinin temel nedenini “bilinçsizlik” olarak tanımlıyor. Katılımcılara göre halkın bilinçsiz olması, plastik atıklar ve bilinçsiz su kullanımı iklim değişikliğinin sorumlusu. Kanaat önderlerine göre temel nedenler %80 ile fosil yakıtlar, %75 ile aşırı tüketim ve %67 ile çarpık kentleşme.

10 kişiden 7’si etraflarındaki insanların iklim krizi konusunda bilinçli olmadığını düşünüyor

Araştırma bulgularına bakıldığında halk genelinde her 10 kişiden 7’si (28 milyon kişi) etrafındaki insanların iklim krizi konusunda bilinçli olmadığını düşündüğünü ifade ediyor. Araştırmaya katılan kişilerin yüzde 45’i ise kendilerinin iklim krizi konusunda yeterince bilinçli olmadığını söylüyor.

En az 2 kişiden biri “sorumsuz” markayı bırakacağını söylüyor

İklim krizi politikalarını doğru yönetemeyen markaları zor günlerin beklediğini ortaya koyan araştırmaya göre; Halk genelinde en az 2 kişiden biri (yüzde 56) iklim krizine yönelik sorunlara duyarlı olmayan markayı terk edeceğini belirtiyor. Kullandığı markanın duyarsızlığını görmesi halinde alternatif marka arayışına gireceğini ve bulduğunda bırakacağını belirtenlerin dahil edilmesiyle bu oran yüzde 85’lere çıkıyor.

Halka göre gereksiz tüketime teşvik büyük sorun

Araştırma sonuçları, tüketicinin tanıtım faaliyetleri açısından da markalara sorumluluk yüklediğini gösteriyor.  İklim krizine yönelik şirketlerden beklentilerin irdelendiği araştırmada markalardan ne beklersiniz sorusunda ilk sırayı “gereksiz tüketimi teşvik etmemeleri gerektiği (%47)” yanıtı alıyor. Araştırmaya göre bu konunun pek çok kriter içerisinde ilk tercih olarak belirtilme oranı yüzde 20, yani her 5 kişiden biri için bu konu en öncelikli konu olarak dikkat çekiyor.

Kanaat önderleri şirketlerin iklim değişikliği konusunda güçlü iletişim yapamadıklarını belirtiyor.

Kanaat önderlerinin sadece %12’si şirketlerin/markaların iklim değişikliği konusunda neler yaptıklarını güçlü iletişim yöntemleri ile tüketicilere anlattığını belirtiyor.

REPMAN 2022 etkinlikleri bu yıl; Allianz Türkiye, Boyner Büyük Mağazacılık, Kale Grubu, Panasonic Electric Works Elektrik Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, YapıKredi ve Zorlu Holding destekleriyle yapılıyor.