RepMan Forum 2015

İtibar yönetimi ile ilgili temel eğilimlerin tartışıldığı RepMan Forumlarının dördüncüsü bir kez daha ortaya çıkarttı ki şirketlerin “bir” numaralı riski “itibarları”… İtibar risklerini hesap etmeyen, gündemlerinde bulundurmayan veya bu riskleri yönetim kademelerinin işi olarak görmeyen şirketlerin üzerlerinde kara bulutlar dolaşıyor.
6 Mart 2015 tarihinde Barbaros Point Otel İstanbul’da düzenlenen forum aynı zamanda şirketlerin marka değerlerini de ancak itibarları ile ilgili alanlara yoğunlaşmaları halinde artırabildiğini ortaya koydu.
DSC09069-300x225Küresel rekabetin içinde oyun kuran, kuralları belirleyen, eğilimlere yön veren şirketlerin genel olarak itibarlarına yatırım yapmış ve böylece başta halk geneli olmak üzere tüm paydaşların desteğini arkasına almış olanlar olduğu RepMan Forum 2015’de gündeme getirildi.
RepMan Forum 2015 iş dünyasının üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu, sivil toplum ve meslek kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler, medya mensupları, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin yer aldığı 125 katılımcı ile gerçekleşti. Forum aynı zamanda internetten canlı yayınlandı. Forumun açılış konuşmaları RepMan Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil, GfK Genel Müdürü Fulya Durmuş ve Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın tarafından yapıldı.bu konuşmaları buradan izleyebilirsiniz.
Repman İtibar Arastırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyesi ve RepMan Forum 2015 Başkanı Salim Kadıbeşegil itibarın yönetilmesinin artık şirketler için birinci öncelik haline geldiğini anlattı ve şöyle devam etti; “Şirketlerin iyi, kötü veya çirkin olmaları kendi ellerinde. Bunu da o şirketi hangi değerler ve ilkelerle yönettikleri belirliyor. Bu forumlar itibar yönetimine ilgi duyanlarin birinci ağızdan bilgilendikleri bir platform olduğu için konuyla ilgili eğilimler, gelişmeler ve değerlendirmeler katılımcılara değer katıyor.”

Hangi Marka? Hangi İtibar? Ve Sosyal marka Yaratmak!

DSC09090-600x450Kurumsal marka ve kurum itibarı ilişkisi itibar yönetimi gündeminin en üst sıralarında yer alan bir konu. Allianz Türkiye Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan sunumunda bu konuya değindi. Erdoğan’ın konuşmasını buradan izleyebilirsiniz. Fatmanur Erdoğan özetle şu konunun altını çizdi; “Değişimleri körükleyen dinamikler, kültürlerimizin, inançlarımızın ve değerlerimizin, yaşam alışkanlıklarımızın da değişmesine sebep oluyor. Tüm bu değişim dinamikleri hem bizleri hem de kurumsal markalarımızı etkiliyor. Bizi biz yapan değerlerimiz değiştiği zaman, hayata verdiğimiz anlam da değişmeye başlıyor. Hayata verdiğimiz anlam değiştiğinde, kurumlardan, markalardan, ilişkilerden beklentilerimiz de değişmeye başlıyor. 21. yüzyılda “sosyal marka” yaratabilen kurumların güven veren ve itibar yaratan şirketler olacağını öngörüyoruz. Allianz Türkiye için sosyal bir marka olmak, toplumun yaşam kalitesini artırabilmeyi, ve hizmetlerinde öncü olabilmeyi içeriyor. İşte bu yüzden Allianz olarak değişen dinamikleri önemsiyor, güven ve itibar kriterlerimizi evrilen kültürün değerleriyle örtüştürebilmek için emek veriyoruz.”

 

Yöneticilerin Ne Kadar Önceliğinde?
Forumda, itibar yönetiminin iş dünyasındaki üst düzey yöneticilerin ne kadar önceliğinde konusu da tartışıldı.
RepMan Danışma Kurulu üyesi Nuran Aksu’nun bu konudaki izlenimleri şöyle; “Şirket yöneticilerinin itibar yönetimine verdikleri önem her geçen gün artıyor. Bunu sayısı giderek artan itibar araştırmalarından da görebiliyoruz. Ama daha önemlisi şirketlerin itibar araştırmaları verilerini kurumsal stratejilerinin ana girdisi olarak kullanmaya başlamış olmaları. Böylece insan kaynaklarından finansa, satın almadan pazarlamaya kadar tüm stratejik kurgularına itibar yönetimini entegre edebiliyorlar. Önümüzdeki yakın dönem şirket yöneticilerinin performans skorlarının ağırlığının itibar performansıyla ilişkilendirileceği bir dönem olacak.” Fatmanur Erdoğan’ın da görüşleri ile katkı sağladığı bu paneli buradan izleyebilirsiniz.

DSC09155-300x225

En Beğenilenler Listelerinde Olmak Önemli mi? İtibara bir katkı sağlıyor mu?
Dr. Markus Renner, çok geniş kapsamlı araştırmasının sonuçlarını paylaştı katılımcılar ile. RepMan Danışma Kurulu üyelerinden Dr. Renner tüm dünyada 500’den fazla marka-firma sıralaması yapıldığını anlattı. Bu sıralamaların itibarının da önemli olduğunu anlatan Renner sıralamaları incelerken sıralamayı hangi şirketin veya kurumun yaptığına da dikkat etmek gerektiğini vurguladı. Medyanın ve paydaşların yoğun ilgi gösterdiği bu sıralamalardan hepsinin değil ama bazılarının sıralamada yer alan şirketlerin itibarına etkisi olduğunu anlattı. Dr. Markus Renner’in sunumunu buradan izleyebilirsiniz.

DSC09257-300x225İletişim Devrimi, Sosyal Medya Gerçeği ve İtibar Yönetimi
RepMan Forum 2015’in son bölümünde Salim Kadıbeşegil’in moderatörlüğünde İtibar Riskleri; Sosyal Medya Gerçeği Karşısında İtibar Yönetimi başlıklı tartışıldı. Panele RepMan Danışma Kurulu Üyesi ve Helsinki Üniversitesi’nde öğretim üyesi olan Prof. Dr. Pekka Aula ile Pohjoisranta Burson-Marsteller CEO’su ve RepMan Danışma Kurulu Üyesi Jouni Heinonen katıldılar. Konuşmacılar şirketlerin “Bir” numaralı riskinin “itibar” olduğunu vurguladılar. Bu riskin günümüzde sosyal medya gerçeği ile daha da arttığını ve bu yüzden riskin katsayısnın da arttığını vurguladılar. Paneli buradan izleyebilirsiniz.
Pekka Aula sosyal medyada itibar yönetimi ile ilgili şunları söyledi; “İtibar modern şirketlerin sahip olduğu en önemli değerlerden biri. Sosyal medya klasik medya ile birlikte itibarın ve itibar yönetiminin geçmişte hiç bu kadar önemli olmadığı yeni bir iletişim ortamı yaratıyor. Şirketler sosyal medyada itibarlarını yükseltmenin ve korumanın yollarını bulmalılar. Yeni iletişim devrimi çağında hayatta kalabilmek ve en yüksek faydayı sağlayabilmek şirketler itibar yönetimiyle ilgili daha donanımlı olmalılar. Stratejik itibar yönetimi bir yönetim kurulu meselesidir ve sadece pazarlama&iletişim bölümlerine bırakılamaz.”


RepMan Forum 2015 Notları

*RepMan Forum 2015 Allianz Türkiye ve GfK’nın destekleriyle yapıldı. İnternet yayın ve video desteğini Patika Yapım verdi.
*İş dünyasının üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu, sivil toplum ve meslek kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler, medya mensupları, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin yer aldığı 125 katılımcı ile gerçekleşti.
*Foruma; Soyak Holding CEO’su Emre Çamlıbel, Hobby CEO’su Cem Birdinç, gazeteci kanaat önderi Serdar Kuzuloğlu, Brand Finance Türkiye temsilcisi Muhterem İlgüner, Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyesi Prof.Dr. Haluk Gürgen yorumlarıyla katkı verdiler.
*Forum her yıl olduğu gibi “ücretsiz” idi. Ancak bu yıl kayıt için katılımcıların bir sivil toplum kuruluşuna diledikleri miktarda bağış yapmaları talep edildi. RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi zorunlu olmamakla birlikte bağış için; Buğday Ekolojik Dönüşüm Derneği, Toplum Gönüllüleri Vakfı ve Koruncuk Vakfı’na yönlendirme yaptı.

*RepMan Forum 2015 internetten canlı yayınlandı. İletişim fakülteleri öğretim üyeleri ve öğrencileri; Ticaret ve Sanayi Odaları, çeşitli illerdeki meslek kuruluşları Forumu internetten izleyen kuruluşlar arasında yer aldı.


DSC09293-300x225
*Katılımcıların forum ile ilgili değerlendirmeleri #repmanforum2015 etiketi ile sosyal medyada yer aldı.

 

 

 

 

 

 

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi

Vizyonu
Dünyada yapılmakta olan tüm itibar araştırmalarını merkezde toplamak, bunlarla ilgili tartışma ortamları yaratmak ve konuyla ilgili çevrelere bu kapsamda referans olabilecek bilimsel tabanlı çalışmalar üretmek ve paylaşmak.

Misyonu
İtibar araştırmaları Türkiye’de RepMan modeli ile başladı. Son on beş yıldır bu model ile sektörünün lideri olan şirketler paydaş entegrasyonu stratejileri ürettiler. Kurumsal iletişim stratejilerini bu modelin verilerine dayanarak uyguladılar. Bu model Türkiye’de ve dünyada iş dünyasının ve akademik çevrelerin kıyaslama için tercih ettikleri altyapıyı oluşturdu. Şimdi bu merkez birikimini herkesin yararlanabileceği bir platforma taşıyor.