RepMan Forum 2012 ve İtibar Araştırmaları Merkezi Lansmanı

125RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi bir “bilgi paylaşım platformu” olarak faaliyetlerine başladı. 9 Şubat 2012 günü Feriye Toplantı salonlarında gerçekleşen tanıtım toplantısına merkezin Danışma Kurulu üyelerinden ve Pohjoisranta-Burson Marsteller CEO’so Jouni Heinonen konuşmacı olarak katıldı.

103 davetlinin izlediği foruma Merkezin kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil başkanlık yaptı. Açılış konuşmasını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin sponsorluğunu üstlenen GfK Türkiye’nin CEO’su Elçin Üner yaptı.
Forum başkanı Salim Kadıbeşegil kısaca neden böyle bir platform oluşturduklarını belirtti ve merkezin vizyonu ile misyonunu şöyle tanımladı;

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Vizyonu
Dünyada yapılmakta olan tüm itibar araştırmalarını merkezde toplamak, bunlarla ilgili tartışma ortamları yaratmak ve konuyla ilgili çevrelere bu kapsamda referans olabilecek bilimsel tabanlı çalışmalar üretmek ve paylaşmak.

DSCN0523Misyonu

İtibar araştırmaları Türkiye’de RepMan modeli ile başladı. Son on beş yıldır bu model ile sektörünün lideri olan şirketler paydaş entegrasyonu stratejileri ürettiler. Kurumsal iletişim stratejilerini bu modelin verilerine dayanarak uyguladılar. Bu model Türkiye’de ve dünyada iş dünyasının ve akademik çevrelerin kıyaslama için tercih ettikleri altyapıyı oluşturdu. Şimdi bu merkez birikimini herkesin yararlanabileceği bir platforma taşıyor.

Daha sonra Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Gürgen “Değerler ve itibarımız” başlıklı bir konuşma yaptı.
Jouni Heinonen “İtibar yönetiminde yeni dalga” olarak başlıklandırdığı konuşmasında; “On yıl içinde itibar yönetiminin iş dünyasının en önemli gündem maddesi haline geldiğini söyledi”. Heinonen, özellikle Enron sonrasında ve 2008 küresel finansal krizinin yarattığı deprem sonrasında yıkılan güvenin inşa edilmesinde kurum itibarından başka bir çare olmadığına dikkat çekti.

Konuşmalar sonrasında RepMan Danışma Kurulu üyelerinden Nuran Aksu, GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını karılımcılar ile paylaştı. Araştırma, halk ve kanaat önderleri paydaşlarında itibar yönetimi en yüksek şirketler ve sektörler 130bazında gerçekleştiriliyor.

İtibar Yönetimi Performansı Yüksek Şirketler ve Sektörler Araştırması

130*Araştırma GfK Türkiye tarafından 2011 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 929’u kanaat önderi olmak üzere toplam 14.176 kişi ile yapıldı.

 

 

 

 

 

 

Halk
Mercedes
THY
Arçelik
Ülker
BMW
Sabancı Holding
Coca-Cola
Pınar
Eti
Koç Holding
Microsoft
Mercedes
Koç Holding
THY
Eti
Turkcell
Procter and Gamble
BMW
Unilever
Sabancı Holding

Kanaat Önderleri nezdinde İtibar Performansı Yüksek Şirketler

Microsoft
Mercedes
Koç Holding
THY
Eti
Turkcell
Procter and Gamble
BMW
Unilever
10.Sabancı Holding
Halk “Hızlı Tüketim”, kanaat önderleri “Holdingler” dedi.

Öte yandan halk geneli nezdinde sektörler itibariyle itibar sıralamasında başı ”hızlı tüketim” sektörü çekti. Bunu, perakende ve ulaşım (karayolları) sektörü izlerken, sırasıyla telekomünikasyon, dayanıklı tüketim, akaryakıt, otomotiv, ulaşım (havayolları), bankacılık, holdingler, inşaat sektörleri halk tarafından itibarlı bulundu.

Kanaat önderleri nezdinde de ”holdingler” itibar sıralamasında birinci oldu. Bunu telekomünikasyon, otomotiv, akaryakıt, ilaç ve bankacılık sektörleri takip etti.

Halk paydaşında İtibar yönetimi performansı yüksek sektörler

Hızlı Tüketim
Perakende
Ulaşım (Karayolları)
Telekomünikasyon
Dayanıklı Tüketim
Akaryakıt
Otomotiv
Ulaşım (Havayolları)
Bankacılık
Holdingler
İnşaat
Holding
Telekomünikasyon
Otomotiv
Akaryakıt
İlaç
Bankacılık