RepMan Konferansları

RepMan Forum 2015

İtibar yönetimi ile ilgili temel eğilimlerin tartışıldığı RepMan Forumlarının dördüncüsü bir kez daha ortaya çıkarttı ki şirketlerin “bir” numaralı riski “itibarları”… İtibar risklerini hesap etmeyen, gündemlerinde bulundurmayan veya bu riskleri yönetim kademelerinin işi olarak görmeyen şirketlerin üzerlerinde kara bulutlar dolaşıyor.
6 Mart 2015 tarihinde Barbaros Point Otel İstanbul’da düzenlenen forumaynı zamanda şirketlerin marka değerlerini de ancak itibarları ile ilgili alanlara yoğunlaşmaları halinde artırabildiğini ortaya koydu.
DSC09069Küresel rekabetin içinde oyun kuran, kuralları belirleyen, eğilimlere yön veren şirketlerin genel olarak itibarlarına yatırım yapmış ve böylece başta halk geneli olmak üzere tüm paydaşların desteğini arkasına almış olanlar olduğu RepMan Forum 2015’de gündeme getirildi.
RepMan Forum 2015 iş dünyasının üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu, sivil toplum ve meslek kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler, medya mensupları, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin yer aldığı 125 katılımcı ile gerçekleşti. Forum aynı zamanda internetten canlı yayınlandı. Forumun açılış konuşmaları RepMan Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil, GfK Genel Müdürü Fulya Durmuş ve Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın tarafından yapıldı.bu konuşmaları buradan izleyebilirsiniz.
Repman İtibar Arastırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyesi ve RepMan Forum 2015 Başkanı Salim Kadıbeşegil itibarın yönetilmesinin artık şirketler için birinci öncelik haline geldiğini anlattı ve şöyle devam etti; “Şirketlerin iyi, kötü veya çirkin olmaları kendi ellerinde. Bunu da o şirketi hangi değerler ve ilkelerle yönettikleri belirliyor. Bu forumlar itibar yönetimine ilgi duyanlarin birinci ağızdan bilgilendikleri bir platform olduğu için konuyla ilgili eğilimler, gelişmeler ve değerlendirmeler katılımcılara değer katıyor.”

Hangi Marka? Hangi İtibar? Ve Sosyal marka Yaratmak!
Kurumsal marka ve kurum itibarı ilişkisi itibar yönetimi gündeminin en üst sıralarında yer alan bir konu. Allianz Türkiye DSC09090Kurumsal İletişim Başkanı Fatmanur Erdoğan sunumunda bu konuya değindi. Erdoğan’ın konuşmasını buradan izleyebilirsiniz. Fatmanur Erdoğan özetle şu konunun altını çizdi; Değişimleri körükleyen dinamikler, kültürlerimizin, inançlarımızın ve değerlerimizin, yaşam alışkanlıklarımızın da değişmesine sebep oluyor. Tüm bu değişim dinamikleri hem bizleri hem de kurumsal markalarımızı etkiliyor. Bizi biz yapan değerlerimiz değiştiği zaman, hayata verdiğimiz anlam da değişmeye başlıyor. Hayata verdiğimiz anlam değiştiğinde, kurumlardan, markalardan, ilişkilerden beklentilerimiz de değişmeye başlıyor. 21. yüzyılda “sosyal marka” yaratabilen kurumların güven veren ve itibar yaratan şirketler olacağını öngörüyoruz.  Allianz Türkiye için sosyal bir marka olmak, toplumun yaşam kalitesini artırabilmeyi, ve hizmetlerinde öncü olabilmeyi içeriyor. İşte bu yüzden Allianz olarak değişen dinamikleri önemsiyor, güven ve itibar kriterlerimizi evrilen kültürün değerleriyle örtüştürebilmek için emek veriyoruz.” 

Yöneticilerin Ne Kadar Önceliğinde?
Forumda, itibar yönetiminin iş dünyasındaki üst düzey yöneticilerin ne kadar önceliğinde konusu da tartışıldı.
RepMan Danışma Kurulu üyesi Nuran Aksu’nun bu konudaki izlenimleri şöyle; “Şirket yöneticilerinin itibar yönetimine verdikleri önem her geçen gün artiyor. Bunu  sayısı giderek artan itibar araştırmalarından da görebiliyoruz. Ama daha önemlisi şirketlerin itibar araştırmaları verilerini kurumsal stratejilerinin ana girdisi olarak kullanmaya başlamış olmaları. Böylece insan kaynaklarından finansa, satın almadan pazarlamaya kadar tüm stratejik kurgularına itibar yönetimini entegre DSC09155edebiliyorlar. Önümüzdeki yakın dönem şirket yöneticilerinin performans skorlarının ağırlığının itibar performansıyla ilişkilendirileceği bir dönem olacak.” Fatmanur Erdoğan’ın da görüşleri ile katkı sağladığı bu paneli buradan izleyebilirsiniz.

En Beğenilenler Listelerinde Olmak Önemli mi? İtibara bir katkı sağlıyor mu?
Dr. Markus Renner, çok geniş kapsamlı araştırmasının sonuçlarını paylaştı katılımcılar ile. RepMan Danışma Kurulu üyelerinden Dr. Renner tüm dünyada 500’den fazla marka-firma sıralaması yapıldığını anlattı. Bu sıralamaların itibarının da önemli olduğunu anlatan Renner sıralamaları incelerken sıralamayı hangi şirketin veya kurumun yaptığına da dikkat etmek gerektiğini vurguladı. Medyanın ve paydaşların yoğun ilgi gösterdiği bu sıralamalardan hepsinin değil ama bazılarının  sıralamada yer alan şirketlerin itibarına etkisi olduğunu anlattı. Dr. Markus Renner’in sunumunu buradan izleyebilirsiniz.

DSC09257İletişim Devrimi, Sosyal Medya Gerçeği ve İtibar Yönetimi
RepMan Forum 2015’in son bölümünde Salim Kadıbeşegil’in moderatörlüğünde İtibar Riskleri; Sosyal Medya Gerçeği Karşısında İtibar Yönetimi başlıklı tartışıldı. Panele RepMan Danışma Kurulu Üyesi ve Helsinki Üniversitesi’nde öğretim üyesi olan Prof. Dr. Pekka Aula ile Pohjoisranta Burson-Marsteller CEO’su ve  RepMan Danışma Kurulu Üyesi Jouni Heinonen katıldılar. Konuşmacılar şirketlerin “Bir” numaralı riskinin “itibar” olduğunu vurguladılar. Bu riskin günümüzde sosyal medya gerçeği ile daha da arttığını ve bu yüzden riskin katsayısnın da arttığını vurguladılar. Paneli buradan izleyebilirsiniz.
Pekka Aula sosyal medyada itibar yönetimi ile ilgili şunları söyledi; “İtibar modern şirketlerin sahip olduğu en önemli değerlerden biri. Sosyal medya klasik medya ile birlikte itibarın ve itibar yönetiminin geçmişte hiç bu kadar önemli olmadığı yeni bir iletişim ortamı yaratıyor.  Şirketler sosyal medyada itibarlarını yükseltmenin ve korumanın yollarını bulmalılar. Yeni iletişim devrimi çağında hayatta kalabilmek ve en yüksek faydayı sağlayabilmek şirketler itibar yönetimiyle ilgili daha donanımlı olmalılar. Stratejik itibar yönetimi bir yönetim kurulu meselesidir ve sadece pazarlama&iletişim bölümlerine bırakılamaz.”
DSC09293

RepMan Forum 2015 Notları
*RepMan Forum 2015 Allianz Türkiye ve GfK’nın destekleriyle yapıldı. İnternet yayın ve video desteğini Patika Yapım verdi.
*İş dünyasının üst düzey yöneticilerinin de aralarında bulunduğu, sivil toplum ve meslek kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler, medya mensupları, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin yer aldığı 125 katılımcı ile gerçekleşti.
*Foruma; Soyak Holding CEO’su Emre Çamlıbel, Hobby CEO’su Cem Birdinç, gazeteci kanaat önderi Serdar Kuzuloğlu, Brand Finance Türkiye temsilcisi Muhterem İlgüner, Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyesi Prof.Dr. Haluk Gürgen yorumlarıyla katkı verdiler.
*Forum her yıl olduğu gibi “ücretsiz” idi. Ancak bu yıl kayıt için katılımcıların bir sivil toplum kuruluşuna diledikleri miktarda bağış yapmaları talep edildi. RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi zorunlu olmamakla birlikte bağış için; Buğday Ekolojik Dönüşüm Derneği, Toplum Gönüllüleri Vakfı ve Koruncuk Vakfı’na yönlendirme yaptı.
*RepMan Forum 2015 internetten canlı yayınlandı. İletişim fakülteleri öğretim üyeleri ve öğrencileri; Ticaret ve Sanayi Odaları, çeşitli illerdeki DSC09182meslek kuruluşları Forumu internetten izleyen kuruluşlar arasında yer aldı.
*Katılımcıların forum ile ilgili değerlendirmeleri #repmanforum2015 etiketi ile sosyal medyada yer aldı.

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi

Vizyonu
Dünyada yapılmakta olan tüm itibar araştırmalarını merkezde toplamak, bunlarla ilgili tartışma ortamları yaratmak ve konuyla ilgili çevrelere bu kapsamda referans olabilecek bilimsel tabanlı çalışmalar üretmek ve paylaşmak.

Misyonu
İtibar araştırmaları Türkiye’de RepMan modeli ile başladı. Son on beş yıldır bu model ile sektörünün lideri olan şirketler paydaş entegrasyonu stratejileri ürettiler. Kurumsal iletişim stratejilerini bu modelin verilerine dayanarak uyguladılar. Bu model Türkiye’de ve dünyada iş dünyasının ve akademik çevrelerin kıyaslama için tercih ettikleri altyapıyı oluşturdu.  Şimdi bu merkez birikimini herkesin yararlanabileceği bir platforma taşıyor.

 

RepMan Forum 2014

IMG_2600RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından düzenlenen RepMan Forum 20134 21 Mart tarihinde İstanbul’da CVK Bosphorus Oteli salonlarında gerçekleşti. Ethical Corporation’ın kurucusu ve CEO’su, aynı zamanda RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Danışma Kurulu Üyesi Toby Webb bu yılki foruma konuk konuşmacı olarak katıldı.
Forumu bu yıl 136 katılımcı izledi. Katılımcılar arasında; kurumsal iletişim yöneticileri, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının temsilcileri, çeşitli şirketlerin genel müdür ve CEO’ları, sivil toplum kuruluşlarıın temsilcileri, akademisyenler ve medya mensupları bulunuyordu.Konuşmalar ve sunumlar Patika Yapımın katkısıyla internetten canlı olarak yayınlandı. RepMan Forum 2014’ün ana sponsorluğunu GfK Türkiye yaptı. Forum Başkanlığını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil idi.Forumun birinci oturumunda; Türkiye Kurumsal Yönetin Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Danışman, Brand Finance Türkiye temsilcisi Muhterem İlgüner, Mikado Consulting kurucusu Serra Titiz ve Türkiye Etik ve İtibar Derneği Genel Koordinatörü Tayfun Zaman panelist olarak yer aldılar. Salim kadıbeşegil’in salondan sorular alarak yönettiği panelde; şeffaflık, hesap verebilirlik, sürdürülebilirlik ve etik konularının kurum itibarına olan katkıları tartışıldı.

Forumun ikinci bölümünde Toby Webb iş dünyasının etik uygulamalarla ilgili deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı. Her yıl Etik Şirketler sıralaması yaptıklarına da değinen Webb çok beklenen düzeyde olmasa da etik konusuna gösterilen hassasiyetin her IMG_2636geçen gün biraz daha arttığına değindi.

Forumun son bölümünde 2013 yılında Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek şirketleri sıralaması açıklandı. GfK Türkiye İtibar Araştırmaları Danışması ve RepMan İtibar Araştırmaları Merkezinin Danışma Kurulu Üyelerinden Nuran Aksu tarafından açıklanan sonuçlar ve değerlendirmeler, izleyicilerin katkıları ile sona erdi.

2013 yılı Türkiye’nin İtibar Yönetimi En Yüksek Şirketleri

Araştırma, RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşti. Araştırma,  2013 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 16.243 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak yapıldı. Araştırmada, 14 sektör sorgulandı. Her sektör için pazarının en az %70’ini oluşturan şirketlerin itibarları ölçümlenerek, sektörün itibarı hesaplanmıştır. 2013 yılında hızlı tüketim ve telekomünikasyon sektörlerinin şitibar yönetimi konusunda 14 sektör arasında yüksek puanlar aldığı görüldü. Şirketler sıralaması ise aşağıdaki gibidir.

1 Ülker 82,6 3 4
2 Eti 79,0 6 9
3 THY 77,3 2 2
4 BMW 77,2 5 5
5 Coca-Cola 77,2 11 7
6 Arçelik 75,7 1 3
7 Mercedes-Benz Türk 75,5 4 1
8 Pınar 74,8 7 8
9 Casper 74,7 23  *
10 Turkcell 74,5 8 13
11 BİM 74,5 16 15
12 Opet 73,6 45 30
13 Teknosa 73,4 13  *
14 Nestle 72,6 17 18
15 Sütaş 72,3 14 11
16 Dimes 72,0  *  *
17 Toshiba 71,9  *  *
18 Audi 71,9 19 16
19 Volkswagen 70,8 12 14
20 Shell 70,5 49 41
21 Migros 70,4 30 12
22 Beko 70,1 9 19


RepMan Forum 2013 

 

IMG_1441RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından düzenlenen RepMan Forum 2013 28 mart tarihinde İstanbul’da Barbaros Point Oteli salonlarında gerçekleşti. Forumun bu yılki ana konuşmacısı Merkezin Danışma Kurulu üyelerinden Dr. Markus Renner idi.
Forumu bu yıl 143 katılımcı izledi. Katılımcılar arasında; kurumsal iletişim yöneticileri, halkla ilişkiler ve pazarlama dünyasının temsilcileri, çeşitli şirketlerin genel müdür ve CEO’ları, sivil toplum kuruluşlarıın temsilcileri, akademisyenler ve medya mensupları bulunuyordu.Konuşmalar ve sunumlar Patika Yapımın katkısıyla internetten canlı olarak yayınlandı. RepMan Forum 2013’ün ana sponsorluğunu GfK Türkiye yaptı. Forum Başkanlığını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil yaptı.
Forum, açılış konuşmalarının ardından Dr. Markus Renner’in; “Kurumsal İtibar; Şirketler Nasıl Ölçebilir, Nasıl Yönetebilir ve İtibar Başarılarını Nasıl Destekler” başlıklı sunumunu yaptı, izleyicilerin sorularını cevaplandırdı.
Forumun ikinci bölümünde “İtibar Ekonomisi Nereye Gidiyor” başlıklı panel/tartışa yapıldı. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Gürgen ve Sabah Gazetesi Ekonomi Yönetmeni ve köşe yazarı Dr. Şeref Oğuz konuyla ilgili görüşlerini katılımcılar ile paylaştılar.
IMG_1438Forumun son bölümünde 2012 yılında Türkiye’nin itibar yönetimi performansı en yüksek şirketleri sıralaması açıklandı. GfK Türkiye İtibar Araştırmaları Danışması ve RepMan İtibar Araştırmaları Merkezinin Danışma Kurulu Üyelerinden Nuran Aksu tarafından açıklanan sonuçlar ve değerlendirmeler, izleyicilerin katkıları ile sona erdi.

Forum katılımcılarına “İtibar Yönetimi Ne İşe Yarar?” başlıklı bir makale dağıtıldı.
Türkiye’nin İtibar Yönetimi En Yüksek Şirketleri
Araştırma, RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleşti. Araştırma,  2012 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 16.243 kişi ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanarak yapıldı. Araştırmada, 15 sektör ve bu sektörler içerisinde yer alan 155 şirketin değerlendirmesi yapıldı.
IMG_1447RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi tarafından sektörlerin itibar yönetimi skorları ve sektörler içerisinde şirketlerin sıralaması açıklandı. Açıklanan sonuçlara göre Türkiye’de en yüksek itibar yönetimi skoru “Dayanıklı Tüketim ve Telekomünikasyon” sektörlerinin. 15 sektörün dikkate alındığı araştırma sonuçlarına göre “Dayanıklı Tüketim ve Telekomünikasyon” sektörleri 100 üzerinden 65 itibar yönetimi skoruyla (RMS)sektörler arasında en yüksek skoru aldı.

2012 Yılı İtibar Yönetimi Performansı En Yüksek Şirketler

1 Arçelik 81,1 (3)
2 Türk Hava Yolları 77,5 (2)
3 Ülker 77,4 (4)
4 Mercedes-Benz Türk 74,7 (1)
5 BMW 74,5 (5)
6 ETİ 74,1 (9)
7 Pınar 73,2 (8)
8 Turkcell 73,1 (13)
9 BEKO 72,9 (19)
10 Bosch 72,2 (21)

 

 

RepMan Forum 2012 ve İtibar Araştırmaları Merkezi Lansmanı 

125RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi bir “bilgi paylaşım platformu” olarak faaliyetlerine başladı. 9 Şubat 2012 günü Feriye Toplantı salonlarında gerçekleşen tanıtım toplantısına merkezin Danışma Kurulu üyelerinden ve Pohjoisranta-Burson Marsteller CEO’so Jouni Heinonen konuşmacı olarak katıldı.
103 davetlinin izlediği foruma Merkezin kurucusu ve Danışma Kurulu Üyesi Salim Kadıbeşegil başkanlık yaptı. Açılış konuşmasını RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi’nin sponsorluğunu üstlenen GfK Türkiye’nin CEO’su Elçin Üner yaptı.
Forum başkanı Salim Kadıbeşegil kısaca neden böyle bir platform oluşturduklarını belirtti ve merkezin vizyonu ile misyonunu şöyle tanımladı;

RepMan İtibar Araştırmaları Merkezi Vizyonu
Dünyada yapılmakta olan tüm itibar araştırmalarını merkezde toplamak, bunlarla ilgili tartışma ortamları yaratmak ve konuyla ilgili çevrelere bu kapsamda referans olabilecek bilimsel tabanlı çalışmalar üretmek ve paylaşmak.

DSCN0523Misyonu
İtibar araştırmaları Türkiye’de RepMan modeli ile başladı. Son on beş yıldır bu model ile sektörünün lideri olan şirketler paydaş entegrasyonu stratejileri ürettiler. Kurumsal iletişim stratejilerini bu modelin verilerine dayanarak uyguladılar. Bu model Türkiye’de ve dünyada iş dünyasının ve akademik çevrelerin kıyaslama için tercih ettikleri altyapıyı oluşturdu.  Şimdi bu merkez birikimini herkesin yararlanabileceği bir platforma taşıyor.

Daha sonra Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Gürgen “Değerler ve itibarımız” başlıklı bir konuşma yaptı.
Jouni Heinonen “İtibar yönetiminde yeni dalga” olarak başlıklandırdığı konuşmasında; “On yıl içinde itibar yönetiminin iş dünyasının en önemli gündem maddesi haline geldiğini söyledi”. Heinonen, özellikle Enron sonrasında ve 2008 küresel finansal krizinin yarattığı deprem sonrasında yıkılan güvenin inşa edilmesinde kurum itibarından başka bir çare olmadığına dikkat çekti.

Konuşmalar sonrasında RepMan Danışma Kurulu üyelerinden Nuran Aksu, GfK Türkiye’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını karılımcılar ile paylaştı. Araştırma, halk ve kanaat önderleri paydaşlarında itibar yönetimi en yüksek şirketler ve sektörler 130bazında gerçekleştiriliyor.

 

İtibar Yönetimi Performansı Yüksek Şirketler ve Sektörler Araştırması

*Araştırma GfK Türkiye tarafından 2011 yılında 7 coğrafi bölgede, 15 ilde, 929’u kanaat önderi olmak üzere toplam 14.176 kişi ile yapıldı.

Halk
  1. Mercedes
  2. THY
  3. Arçelik
  4. Ülker
  5. BMW
  6. Sabancı Holding
  7. Coca-Cola
  8. Pınar
  9. Eti
  10. Koç Holding
  11. Microsoft
  12. Mercedes
  13. Koç Holding
  14. THY
  15. Eti
  16. Turkcell
  17. Procter and Gamble
  18. BMW
  19. Unilever
  20. Sabancı Holding

 

 Kanaat Önderleri nezdinde İtibar Performansı Yüksek Şirketler

  1. Microsoft
  2. Mercedes
  3. Koç Holding
  4. THY
  5. Eti
  6. Turkcell
  7. Procter and Gamble
  8. BMW
  9. Unilever
    10.Sabancı Holding

Halk “Hızlı Tüketim”, kanaat önderleri “Holdingler” dedi.

Öte yandan halk geneli nezdinde sektörler itibariyle itibar sıralamasında başı ”hızlı tüketim” sektörü çekti. Bunu, perakende ve ulaşım (karayolları) sektörü izlerken, sırasıyla telekomünikasyon, dayanıklı tüketim, akaryakıt, otomotiv, ulaşım (havayolları), bankacılık, holdingler, inşaat sektörleri halk tarafından itibarlı bulundu.

Kanaat önderleri nezdinde de ”holdingler” itibar sıralamasında birinci oldu. Bunu telekomünikasyon, otomotiv, akaryakıt, ilaç ve bankacılık sektörleri takip etti.

 

Halk paydaşında İtibar yönetimi performansı yüksek sektörler

  1. Hızlı Tüketim
  2. Perakende
  3. Ulaşım (Karayolları)
  4. Telekomünikasyon
  5. Dayanıklı Tüketim
  6. Akaryakıt
  7. Otomotiv
  8. Ulaşım (Havayolları)
  9. Bankacılık
  10. Holdingler
  11. İnşaat
  12. Holding
  13. Telekomünikasyon
  14. Otomotiv
  15. Akaryakıt
  16. İlaç
  17. Bankacılık