RepMan itibar Araştırmaları Merkezi 2023 yılında “Hesap Verebilirlik İletişimi” temasını paydaşlarıyla tartışıyor.

6 Şubat 2023’de Kahraman Maraş merkezli yaşadığımız iki büyük deprem hesap verebilirlik iletişimin ne kadar önemli ve öncelikli olduğunu da ortaya çıkardı. Kamu kurumları, sivil toplum ve özel şirketlerin böylesine büyük bir doğal afet karşısındaki performansı toplum tarafından en az depremlerin büyüklüğü kadar etkin bir şekilde sorgulandı.

Bu doğal  afeti yaşamamış olsaydık bile hesap verebilirlik iletişimi itibar yönetiminin baş ucundaki konular arasındaydı. Genel olarak değerlendirdiğimizde başta iklim krizi ve bunun hemen yanı başındaki kaotik sosyal, ekonomik ve siyasal gündem kurumların “güvenilirliğini” tehdit ediyor. Yakın geçmişe kadar şirketlerin bağımsız mali denetimler, iç kontrol ve iç denetim raporlamaları ile şeffaflık ve hesap verebilirlik alanlarını yönettiğine tanık olduk. Sosyal problemler ve ekolojik çevre ile ilgili gündemin daha üst sıralara tırmanması ile sürdürülebilirlik/kurumsal vatandaşlık raporları ve daha sonra toplumsal ve ekonomik etki raporları yine hesap verebilirlik hanesinde kayıt altına alınan performans alanları oldu.

Ancak, şimdi kurum itibarının “güvene” dönüşmesinde etkisi yüksek değerler “Hesap verebilirliğin” iletişimin ihmal edildiği tartışılıyor. Bu konularda nerelere odaklanmamız ve hangi çözüm araçlarını geliştirmemiz gerekiyor?

RESPECT araştırması kanaat önderleri ve iş dünyasında heap verebilirlik algısını sorguluyor. Araştırma, Forum ve Panellerde konuklarımızla şu soruların cevaplarını arıyor olacağız:

13 Mart 2023 tarihinde düzenlenen 12. Repman Forum’un konukları; Nuran Aksu, Prof.Dr.Acar Baltaş, Mert Fırat, M.Serdar Kuzuloğlu ve Prof.Dr. Haluk Gürgen’in konuta ilişki görüşlerini izleyebileceğiniz video kaydı: